2013. július 31., szerda

Margittától Bécsig

Margittától   Bécsig

“Vizsgálj meg Uram és próbálj meg, kutasd át szívemet – lelkemet!
  Mert hűséged szemem előtt van, igazságod szerint járok – kelek…
  Lábam biztos talajon áll, áldom az Urat a gyülekezetben.”

Gyülekezetünk lelkipásztora a 26. Zsoltár igeverseinek felolvasásával kívánva áldott együttlétet indultunk útnak Isten kegyelméből. Már – már hagyomány, hogy a margittai református egyház nyári kirándulást szervez a hívei számára.
Így történt ez az idén is, amikoris július havának utolsó napjaiban egy kellemes hétvégét töltöttünk együtt.
Péntek hajnalban indult útnak az ötven fős „vegyes csapat”, fiatalok, idősebbek, presbiterek és nőszövetségi tagok, kikapcsolódni vágyó hívek töltötték meg a buszt, dacolva az előttünk álló mintegy 1300 km-rel s a kánikulai hőséggel.

Koradélután érkeztünk a „hűség – városába”, Sopronba, ahol a jó szervezésnek köszönhetően (e feladatot évek óta Kovács Beáta nagytiszteletű asszony végzi önzetlenül) már várt bennünket a lelkes és kedves idegenvezetőnk (mint később kiderült egy nagytudású hölggyel hozott össze bennünket a sors, meg a szervezés, - aki 2010-ben „Az év idegenvezetője” címet kapta).
Először kisvonattal jártuk körbe a várost, mely Magyarország egyik legvonzóbb turisztikai célpontja hangulatos utcáival, történelmi műemlékeivel. Megcsodáltuk a belvárost, melynek szépen ívelt szűk utcái, barokkdíszes erkélyes házai, árkádos udvarai őrzik a múltat.
Később gyalogosan is sétáltunk egyet, hogy közelebbről is szemügyre vegyük a Főtéren álló Kecske templomot, Sopron jelképét - az 58 méter magas Tűztornyot-, a régi várfalak maradványait, majd ismét buszra ülve a soproni hegység legkedveltebb kirándulóhelyét, a Károly – kilátót kerestük fel, ahonnan csodálatos panoráma nyílik Sopronra és környékére valamint a Fertő tóra.
Este értünk a szálláshelyre, ahol a közös vacsora után rövid beszélgetés, majd „pizsamaosztás” következett.
Szombat reggel Bécs felé vettük az irányt, hogy megnézzük Európa egyik legszebb fővárosát. Busszal jártuk be a város legszebb sugárútját, a  Ringstrassét, mely a világörökség része, s ahol patináns épületek sorakoznak, köztük az Operaház vagy a Parlament épülete. Majd mintegy két órás szabadprogram keretében gyalogosan ismerkedtünk a csodálatos várossal.
Az igazi csoda ezután következett, amikor meglátogattuk Bécs legismertebb látványosságát, a közeli Schönbrunn-i kastélyt, az Osztrák – Magyar Monarchia volt kastélyát. A gyönyörű barokk stílusú palota s a több hektáros csodálatos kertje lenyűgözött bennünket.

A vasárnap se maradt látványosság nélkül. Miután egy hajókiránduláson vettünk részt a csodálatos Fertő tavon, mely szintén a világörökség része, mintegy „megkoronázva” a három napos programot megnéztük a fertői Esterházy kastélyt, ahol – mint idegenvezetőnktől megtudtuk Mária Terézia császárnő is sokat vendégeskedett és itt élt, alkotott a nagyszerű zeneszerző Joseph Haydn is.

Koradélután vettünk búcsút idegenvezetőnktől, akit a három nap alatt mindenki megkedvelt és csodálatos élményekkel gazdagodva indultunk hazafelé, s bizonyítékául annak, hogy mindenki jól érezte magát a buszon már a jövő évi kirándulást „tervezgettük”.
                Istené egyedül a dicsőség!!!