2014. június 30., hétfő

Nőszövetségi kirándulás Szarvason

A Margittai Református Nőszövetség Szarvason

A Margittai Református Nőszövetség tagjai június 17-én, reggel 6 órára siettünk a Református Parókiára, ez alkalommal nem dolgozni gyűltünk össze, hanem az évenkénti kirándulásra. Indulás után nagytiszteletű Kovács Gyula lelkipásztor János 1,12. és az efézusi levél  3,17. igéivel kívánt kellemes napot, Isten áldását kérve a kiránduló csoportra.
 Utunk Magyarországra, a Szarvasi Arborétumba vezetett, ahol a bejáratnál egy kecses páva sétálgatott, majd idegenvezetőnk bemutatta Magyarország legnagyobb arborétumát, melyet az 1800-as évek végén alapított az olasz származású Bolza család. A csodálatos térharmóniájú tájképi kert 82 hektáron terül el, ahol több mint 1600 féle növényritkaság található meg pl.a tiszafa, változatos fajtájú fenyők, gyönyörű mocsári ciprusok, valamint Magyarországon egyedülálló, több mint 100 éves mamut fenyőt is láttuk.
Szarvasi látogatásunk második állomása Katalin II hajókikötő volt, ahonnan egy csodálatos sétahajózásra indultunk a Holt-Körösön. Hajóutunk során megtekintettük a történelmi Magyarország középpontjának helyét jelző, szélmalmot formázó vízparti emlékművet, Vass Albert szobrát, a Bolza kastélyt, a Vizi színpadot, Tessedik Sámuel evangélikus templomot és szebbnél szebb családi üdülőt. A kellemes hajókázás után megebédeltünk a Pepi-kert padjain csodálva a mókuskák ugrándozását és a madarak énekét.
Harmadik állomásunk a Mini Magyarország makett parkba vezetett, ahol megcsodálhattuk az ország számos épített csodájának minden apró részletekben kidolgozott kicsinyített mását. Néhány óra alatt bebarangoltuk az egész országot, miközben több száz év történelmi hagyománya, építészek és neves eseményei elevenedtek meg a szemünk előtt. Megtudtuk, hogy ez az ország egyetlen interaktív makett parkja.
 Felcsendült a debreceni Nagyteplom orgonajátékában a XC. Zsoltár ,,Te benned bíztunk …’’, elindultak a síneken a vonatok, a Balaton vizén az öreg hajók stb. E szép élmények után buszra ültünk és idegenvezetőnk egy buszos, majd pedig egy gyalogos városnézésre invitált bennünket. Utolsó állomásunk a Vizi színpad volt.
Hosszú fáradságos nap után hazaindultuk. Útközben pedig arra kértük nagytiszteletű Kovács Beáta tiszteletes asszonytnőszövetségi elnököt, hogy jövőre is szervezzen számunkra ilyen szép, élményekben gazdag kirándulást.
Isten áldása kísérje továbbra is életünket és munkánkat!